Powered by Blogger.

Thursday, December 26, 2013

DAYANA / / 0
APAKAH KANDUNGAN UTAMA QASEH GOLD?


MADU

“…dengan itu keluarlah dari badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit)…” (An-Nahl:69)

“Ambillah, pergunakanlah olehmu sekelian akan dua penyembuh iaitu Madu dan Al-Quran.” (Riwayat Ibnu Majah)

  
  
KURMA
“…dan gegarkanlah ke arahmu batang pohon kurma itu, supaya gugur kepadamu buah kurma yang masak. Maka makanlah dan minumlah serta bertenanglah hati daripada segala yang merunsingkan.” (Maryam:23-26)

Sabda Nabi: “…berbukalah kamu dengan kurma sebab kurma itu barah (berkat)…” (Riwayat Abu Daud, Abu Darda’ dan Sayuti)

  
  
BUAH TIIN
“Demi buah Tiin dan buah Zaitun, demi Gunung Sinai dan negeri Makkah yang dijadikan aman…” (At-Tiin:1)

“Makanlah kamu semua dan makan darinya (Buah Tiin), sabda Nabi lagi “Sekiranya aku katakana sesungghnya buah yang turun dari syurga, maka aku katakana ‘inilah buahnya’ “ (Riwayat Abu Daud, Abu Darda’ dan Sayuti)
  

  
ZAITUN
“Demi buah Tiin dan buah Zaitun, demi Gunung Sinai dan negeri Makkah yang dijadikan aman…” (At-Tiin:1)
 Firman ALLAH lagi: “…lampu itu dinyalakan dengan minyak daripada pokok yang banyak manfaatnya, (iaitu) pohon Zaitun…” (An-Nur:35).
 “Gunakanlah sari Zaitun sebagai lauk dan minyak sesungguhnya ia berasal daripada pohon yang diberkati” ...(Riwayat At-Tirmizi dan Ibnu Majah)



DELIMA

 Delima dipilih kerana ia tinggi kandungan anti-oksidan. Seperti yang kita tahu, anti-oksidan penting untuk menghapuskan radikal bebas di dalam badan kita yang boleh merosakkan organ malah boleh menjadi penyebab kanser.



ZA'FARAN

Dalam kitab perubatan Sayyidina Ali: “Sesiapa yang mengambil Za’faran tulen dan su’dun satu bahagian dicampurkan dengan madu, diminum sebanyak dua mithqal (sudu) setiap hari, beliau akan dikagumi akan daya ingatannya sehingga dituduh melakukan sihir.” Za’faran juga masyhur di kalangan mereka yang mengamalkan perubatan secara Islam.
  

  
HABBATUS SAUDA'
“Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda’ kerana padanya adalah penawar segala jenis penyakit melainkan As-Sam. Para sahabat bertanya ‘Ya Rasulullah, apakah itu As-Sam?’ Jawab Rasulullah: ‘As-Sam itu adalah maut.’ “ (Riwayat Bukhari)
  


AIR ZAM-ZAM

“Air yang terbaik di permukaan bumi adalah air zam-zam. Ia mengandungi makanan yang bergizi dan meyembuhkan penyakit/” (Riwayat At-Tabrani).

Sabda Nabi juga: “Zam-zam diberkati dan mengandungi makanan bergizi.” (Riwayat Muslim)



ARABIC GUM (MANNA)

Arabic Gum juga adalah sejenis bahan yang sangat bermanfaat kepada tubuh manusia kerana ia merupakan pembekal ‘prebiotik’ semulajadi. Prebiotik adalah makanan kepada bakteria baik yang hidup dalam usus kita dan berperanan memastikan sistem penghadaman dan pembuangan berfungsi dengan optimum.

BAGAIMANA BAHAN ISTIMEWA TERSEBUT BERFUNGSI?

  • Memudahkan pengambilan makanan sunnah harian
  • Menambah tenaga dalaman dan luaran
  • Mencerdaskan minda
  • Membuang toksin
  • Melancarkan penyerapan dan perkumuhan
  • Meningkatkan sistem imun
  • Memperbaiki perjalanan darah dan sistem saraf
  • Mempercepatkan penyembuhan
  • Menstabilkan mood
  • Menstabilkan hormon
  • Mengurangkan rasa lapar*tempoh keberkesanan adalah bergantung pada badan individu*  

Kenapa anda perlukan Qaseh Gold?

  • Gabungan minuman kesihatan 14-DALAM-1, berkonsepkan pelbagai makanan Sunnah dan ramuan herba terbaik yang padat dengan khasiat dansememangnya TERBAIK untuk tenaga dalaman dan luaran.
  • Formulasi yang diperlengkapkan dengan proses pengilangan Amalan Pengilangan Islamik (IMP) yang menghasilkan produk yang bertaraf bukan sekadar Halal tetapi Halalan Thoyyiban (Halal lagi Baik).
  • Minuman kesihatan yang bukan sahaja melengkapi keperluan tubuh dari sudut fizikal, malahan juga emosi, spiritual & minda.
  • Membekalkan badan dengan nutrien dan zat penting.
  • Minuman berfungsi yang lazat dan menawan citarasa.
  • Pengambilannya yang mudah, hanya 2 kali sehari. 2-3 sudu besar (10-15ml) sebelum sarapan dan 2-3 sudu besar (10-15ml) sebelum tidur.
  • Pastinya ia MUDAH, MURAH & MUJARRAB..!

QASEH boleh dimakan SEPANJANG MASA tak kira ketika: haid/hamil/menyusu/ketika di saat ingin melahirkan bayi/dalam pantang/ketika hari2 biasa mahu pun dimakan bersama supplemen lain.

Sesuai untuk SEMUA GOLONGAN tak kira kanak-kanak, tua atau muda.


BAGAIMANA IA MENJADI 1001 PENAWAR??

Sebab setiap makanan sunnah mempunyai fungsi tersendiri sebagai anti oksidan, anti bakteria, anti kanser, sumber nutrisi, vitamin serta mineral.


MUDAH= telan 14 makanan Sunnah dalam 1 ! 
MURAH= belanja RM2 lebih je sebulan ! 
MUJARAB = InsyaALLAH dengan izinNya dapat sembuhkan segala penyakit (yang jelas telah tertulis dalam kitab Quran khasiat buah-buahan yg diciptaNya)

RAHSIA UNTUK KEHIDUPAN LEBIH BAIK, BAHAGIA, HEBAT DAN BERKAT

Dapatkan stok QASEH GOLD anda sekarang untuk mulakan langkah penjagaan kesihatan anda sekeluarga, Insya-ALLAH..dengan izinNYA.

Hubungi
SMS/Whatsapp - DAYANA - 0176950089
Dapatkan promosi terkini dengan 'LIKE' page https://www.facebook.com/QasehGoldDayanaDamarury 

DAYANA


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum faucibus luctus et ultrices.
Follow me @Bloggertheme9

0 comments:

Recent News